Dominikánská republika - Cestopisy

V Karibiku

Rok 2007 duben, Dominikánská republika.

Dominikánská republika 10.dubna 2007
Santo Domgino, La Romana a Boka Chica a nejen to.

Buenos días, dobrý den.

Je úterý, den po velikonocích 2007.V pravé poledne nastupujeme do letadla.Máme štěstí,poletíme bez přistání v Madridu.Přesto v letadle strávíme okolo jedenácti hodin.
Letíme nad Německem, Francií a už je moře.I přesto, že jsme ve výšce 950 metrů při venkovní teplotě mínus sedmdesát s rychlostí 950 kilometrů jsme v pohodě.Máme whisky za 245 korun, kvalitní jídlo.Tak to zvládneme.Turbulence jsou větší, než při cestách do Afriky.Po celou dobu našeho letu se o nás dobře starají.Letíme proti času, takže v La Romaně přistaneme ve čtyři odpoledne.
Cesta proběhla OK a přesně dle plánu přistáváme Scházíme po schůdcích do přistaveného autobusu a teplota je na třicítce.Při odbavení jde všechno hladce.Potíme se a už chceme být v autobusu, který nás poveze asi hodinu na hotel v Boca Chica..Je nádherné počasí.Autobus už uhání a my se seznamujeme s okolím.Na cestě samé motorky.Kolem je nádherná zeleň.Palmy jaké chcete, pole s cukrovou třtinou - je tak jako u nás pole s obilím.Zastavujeme na železničním přejezdu.Vlak s třtinou má přednost a veze jí obrovské množství.
Je zajímavé, že železnice je jen tady a to ještě malinký kousíček.Jinak se tady vlakem nesvezete.Dopravu zajišťují autobusy.La Romana leží na pobřeží Karibského moře a samotné město není nic moc a nenajdete tu poblíž ani žádnou velkou turistickou atrakci.Zato večer je tu rušno a nudit se tu nebudete.Mulatky jsou i s rychle jedoucího autobusu k nepřehlednutí.
Jsme na místě.Hotelová recepce je jo zajímavá, žádná okna, dveře.A proč by je měla mít.Tady je stálé počasí.Teplo, žádný vítr, neprší.
Na uvítanou dostáváme každý,bez rozdílu váhy a pohlaví deci rumu.Por favor pobízejí ať okusíme kvalitu.

Pokoj máme veliký, hned u bazénu a jídelny.Nezbytná sprcha nás osvěžila a jdeme na prví večeři.Jsme nedočkaví.
U vstupu do jídelny je načančaný stůl a na něm samý alkohol.Krásná mulatka nám nabízí drink před večeří.
Prostorná jídelna a výběr jídla je veliký.Chutná nám.Pivo měním za víno.Jeho kvalita je mizerná.Víno je dobré.
Jsme doslova zmořeni.Časový posun se podepisuje a byť je devět večer a odněkud je slyšet hudbu jdeme spát.Zítra to snad doženeme.
Naše dovolená v Karibiku je na začátku, těšíme se na zdejší přívětivé lidi,nádherné moře, výlet na ostrov Bacardi, vesničku Bayahibe, ostrov Isla Saona i rychlé čluny a katamarány.